Thursday, August 29, 2013

Džejmi Oliver - "Bez imigranata ne bi bilo ni mene"

Najpoznatiji svetski kuvar Džejmi Oliver kaže da bi se svi njegovi restorani zatvorili da nije evropskih imigranata koji su spremni da rade prekovremeno.




"Moji restorani bi propali da mi u kuhinji rade samo Britanci. Imigranti mi spasavaju posao", kazao je Džejmi, kritikujući mlade Britance nazivajući ih lenjima.
Oliver kaže da je bio primoran da zaposli Poljake, pošto nije mogao da nađe dovoljno Britanaca koji bi radili preko leta. Prema njegovim rečima, evropski imigranti mnogo jači i žilaviji i da nema njih, restorani bi propali.

"Dešavalo mi se da se mi se mladi žale kako im je teško. Čak se dešavalo da me zovu njihove majke i da vrište na mene govoreći kako im je kako im je dete umorno", rekao je on odgovarajući na kritiku da je 48 sati nedeljno mnogo za rad.

Oliver je kao primer za prekovremeni rad naveo svoje životno iskustvo i period kada nije bio poznata televizijska ličnost.

"Kada sam bio u dvadesetim godinama života, normalno radno vreme za nas je bilo 80 do 100 sati nedeljno. Sada je EU propisala 48 radnih sati nedeljno, što je za mene lično - polovina radne nedelje. A ovi danas se žale i na to", kaže Oliver. 
...
Inače Britanija muku muči sa imigrantima, naročito iz Bugarske i Rumunije. Broj rumunskih i bugarskih radnika u Velikoj Britaniji porastao je za čak 26 odsto, u periodu od aprila do juna.

Britanska vlada stoga planira da ograniči određena prava radnicima iz ove dve zemlje, koja se odnose na stanovanje i zdravstvene usluge.

"Usredsređeni smo na sprečavanje zloupotrebe slobode kretanja među zemljama članicama Evropske unije", kažu predstavnici britanske vlasti.
Izvor: B92


Dakle, britanska vlada je rešila da uništi Oliverov biznis. Britaniji će sigurno biti bolje bez njega, važno je da se ne "zluopotrebljava sloboda kretanja". I to među "zemljama članicama" EU koja je navodno formirana sa jednim od osnovnih ciljeva da se omogući sloboda kretanja...

Umesto da budu srećni što imaju pomoć vrednih radnika iz Istočne Evrope i iskoriste mogućnosti koje to otvara, britanska vlast će ih izbaciti napolje. A onda će se pobuniti kada preduzetnici krenu da sele svoje fabrike tamo gde im se više isplati da rade.

2 comments:

  1. Površno gledaš stvari, odnosno ne pratiš britanski tisak...
    Razlog zašto žele spriječiti imigraciju nisu Poljaci nego rumunjski Romi.

    Tvoja se taktika često koristi u raspravama o imigraciji. Prvo, nađi nekog uspješnog poduzetnika koji je imigrant. Zatim, tvrdi da je to tipičan primjer. Zatim, tvrdi da bi ekonomija bila nepovratno oštećena da nema imigranata.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kakve veze ima da li su Poljaci ili rumunski Romi?

      Delete